طراحی سایت
تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین :

تبلیغات آنلاین بنری اولین بار در سال ۱۹۹۴ توسط مجله wired بود که تبلیغات بنری شرکت AT&T را در وب سایت خود به نمایش گذاشت.از سال ۱۹۹۴ تا به امروز تبلیغات به صورت آنلاین پیشرفت بسیار مواثری داشته و سرمایه گذاری برای تبلیغات به صورت آنلاین در سال ۲۰۱۴ به ۹۷هراز میلیون دلار رسیده است .در این سال ها ،اکثر برندهای دنیا بخشی از بودجه تبلیغات خود را برای تبلیغات آنلاین اختصاص داد اند.در تبلیغات آنلاین ارتباط و نزدیکی بهتری با مخاطبان و کاربران برقرار کرده و در نتیجه مخاطبان بیشتری به این گونه تبلیغات توجه خواهند کرد.

تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین بر روی فروش نسبت دیگر کانال ها تاثیر مستقیم دارد :

طبق نظر سنجی که از کاربران اینترنت صورت گرفت ،این کاربران معتقد بودند که تبلیغات آنلاین نقش بسزایی در عملیات خرید محصول ایفا می کند.مرکز IFOP در کشور فرانسه یک بررسی آماری بر روی سیستم تبلیغاتی مایکروسافت داشته است و نقش مستقیم تبلیغات آنلاین در فروش را مورد بررسی قرار داده است .در نتایج این تحقیقات مشخص شد که از هر ۴ نفر ، ۳ نفر معتقد بودند که تبلیغات آنلاین اطلاعات جزئی بیشتری نسبت به دیگر رسانه ها در اختیار خریداران قرار می دهد.

 

00

گستردگی مخاطبان اینترنت در ایران :

نفوذ اینترنت در ایران در سال ۹۳ در حدود ۴۸٫۱۳ % (۳۶ میلیون نفر ) بوده است ، و تعداد کاربرانی که روزانه از اینترنت در ایران استفاده میکنند بالغ بر ۱۳ میلیون نفر می باشد ، حال فکر کنید شما با تبلیغات آنلاین با کمترین هزینه میتوانید به سرعت به بازار هدف خود دست پیدا کنید.

 

تبلیغات آنلاین

سوالات مهم درباره تبلیغات آنلاین

امروزه تبلیغات آنلاین یه عنوان یکی از ضروریات کسب و کارها برای جذب مشتریان بیشتر و افزایش میزان فروش تبدیل شده است. مرکز های تبلیغاتی که متمرکز بر رادیو و تلویزیون و تبلیغات چاپی بوده اند، کمرنگ تر شده و جای خود را به فضای مجازی و اینترنت داده اند. اگر شما هم در فکر تبلیغات آنلاین برای کسب و کار خود هستید، حتماً سوالات زیر را با دقت پاسخ دهید تا بهتر با تبلیغات آنلاین آشنا شوید.

۱-هدفتان کدام دسته مشتری می باشد؟

به چه کسانی کالاها یا خدمات را می فروشید؟ آیا محصولاتتان به گروه سنی یا جنس خاصی مربوط می شود؟ در یک مکان به خصوص کالایتان را ارائه می کنید یا امکان فروش در همه مناطق جغرافیایی را دارید؟ حتماً در برنامه ریزی بازاریابی و تبلیغاتی تان این فاکتورها را درنظر قرار دهید چون بدون بررسی این پارامترها درک درستی از مصرف کنندگان علاقه مند به محصولاتتان نداشته و سرمایه و تلاشتان هدر خواهد شد.

۲-مشتریان هدفتان در کدام فعالیت های آنلاین شرکت دارند؟

بعد از شناخت مشتریان هدفتان برای تبلیغات آنلاین، باید بدانید که این گروه زمانی که آنلاین اند وقتشان را در کدام شبکه های اجتماعی صرف می کنند و به کدام نوع وب سایت ها توجه بیشتری دارند. به دقت آنها را زیر نظر بگیرید که به دنبال چه محصولاتی هستند و چقدر از رقبایتان خرید می کنند. بعد از این مرحله می توانید تبلیغاتتان را به طور هدفمند در جاهایی متمرکز کنید که مشتریان علاقه بیشتری به آن دارند.

۳- کدام یک از رسانه های اجتماعی برای شما مناسب ترند؟

این روزها رسانه های اجتماعی رشد چشمگیری داشته و به فضایی برای تعامل و ارتباط متقابل با مشتریان تبدیل شده اند. اما بین این همه رسانه کدام را باید برای کسب و کارتان انتخاب کنید؟ نکته کلیدی که در این مورد باید توجه کنید این است که شبکه اجتماعی انتخابی تان باید کاملاً سازگار و هماهنگ با نوع فعالیتتان باشد.

۴-آیا مشتریان می توانند شما را در اینترنت بیابند؟

وقتی مشتریان به دنبال محصولات یا خدماتتان هستند می توانند به وب سایت شما برسند؟ سایتتان برای موتورهای جستجو بهینه سازی سایت (سئو ) شده است؟ برای یافتن کسب و کار شما چه کلمات کلیدی استفاده می کنند؟ اگر این اطلاعات را ندارید حتماً همین حالا آن ها پیدا کنید. اگر مشتریان نتوانند شما را در اینترنت پیدا کنند، فعالیت های آنلاین تان هیچ سودی ندارد.

۵-چه برنامه هایی برای بازاریابی موبایلی طرح نموده اید؟

کاربران زیادی از تلفن های هوشمند استفاده می کنند و این یعنی این که جمعیت زیادی آماده خرید از طریق موبایل هایشان هستند. برای این افراد چه برنامه ای دارید؟ مشتریان به ندرت بر تبلیغات موبایلی کلیک می کنند اما همیشه به دنبال محتوای مفید و موثر می گردند پس این مورد را هم در تبلیغات آنلاینتان در نظر بگیرید.

۶-چه چیزی شما را به یاد ماندنی می کند؟

چه چیزی شرکت شما را در ذهن مردم ماندگار می کند؟ لوگو، شعار، رنگ سازمانی تان یا هرچیزی که با آن شناخته می شوید را در کمپین تبلیغاتی تان به طور موثری استفاده کنید. وقتی مشتریان شما را پیدا کنند چه از طریق وب سایت یا از طریق تبلیغات همان تصویری را که از شرکتتان دارند، مجسم می کنند.

۷- چه کسی می تواند به شما کمک کند؟

براساس نوع کسب و کار شما، می توانید از متخصصین وب سایت، وبلاگ یا شبکه های اجتماعی استفاده کنید تا پیامتان را به درستی به مشتریان هدفتان برسانید. ممکن است شما به خاطر مشغله های کاری یا نداشتن تجربه نتوانید بر فعالیت های آنلاین نظارت کنید اما کارشناسانی هستند که می توانند این کار را برایتان انجام دهند.

۹-اگر تبلیغات آنلاین موثر واقع شود چه اطلاعاتی کسب می کنید؟

مهم ترین مزیت تبلیغات آنلاین این است که اطلاعات زیادی برای شما فراهم می کند: شما به آسانی متوجه می شوید که چند نفر بر تبلیغتان کلیک کرده اند، این افراد از چه منبعی به وب سایت شما وارد شده اند و اینکه چه خریدی از سایتتان انجام داده اند. با تبلیغات آنلاین به آسانی حضورتان را به دیگران نشان خواهید داد. قبل از صرف هرگونه زمان و هزینه ابتدا از خود این سوالات را بپرسید.