مطمناً همه ما از تاثیر تبلیغات در روند پیشرفت یک کسب و کار آگاه هستیم ، اینکه تبلیغات چه تاثیری می تواند روی بالا بردند روند فروش و معرفی یک محصول برای ما انجام دهد ، اما تبلیغات باید هوشمندانه باشد ، باید طوری باشد که تاثیر خود را داشته باشد اینکه ما تبلیغاتی بدون علم درست و بررسی دقیق انجام دهیم می تواند فقط دور ریختن هزینه باشد امروز می خواهیم بررسی نکاتی تجربی برای داشتن تبلیغاتی هوشمندانه را به شما یادآوری کنیم .
اول از همه باید بدانیم که ما برای چه چیزی تبلیغات می کنیم ، برند سازی یا بالا بردن فروش باید اول از همه آنالیز کنیم که هدف از تبلیغات شما چیست و به چه دلیلی می خواهید تبلیغات کنیم ، وقتی این مسئله را مورد بررسی قرار دادیم می توانیم تبلیغاتی هوشمندانه انجام دهیم .
مطمناً هیچکسی از نقش برند سازی در کسب و کار بی خبر نیست ، اینکه شما در شغل خود یک برند معتبر و مورد اطمینان باشید و به عنوان یک منبع به مشتریان معرفی شوید می تواند تاثیر بسیار زیادی در روند کسب و کار خود ایجاد کنید ، شاید به توان این مسئله را با ذکر یک مثال تاثبر آن را نشان داد ، قطعا همه شما به سوپرمارکت برای خرید رفتید همانطور که می دانید همه مردم به مایع ظرفشویی می گویند ریکا و به چای کیسه ای می گویند لیپتون این به این علت است که برند سازی به قدری قوی بوده که وارد زندگی مردم شده این برند خاص و ویژه پس باید بدانیم که شما می خواهید کسب و کار خود را به مردم معرفی کنید یا اینکه فروش بالاتری داشته باشید ، به همین خاطر باید روی این مسئله نکات بسیار ریزی را توجه کنیم .
مطمناً هرکسی می خواهد فروش بالاتری داشته باشد ، خب همه کسب و کار ها دارای برند خاصی نیستند ، مثلا یک فروشگاه می خواهد روند فروش خود را افزایش دهد این فروشگاه می تواند در هر زمینه فعالیت داشته باشد ، ما باید بدانیم که در فرایند فروش بازار را به طور درست بشناسیم و زمینه فعالیت خود را روشن کنیم که درچه زمینه می خواهیم فعالیت کنیم ، مطمناً فعالیت های اقتصادی که دچار چند شغلی می شوند محکوم به فنا هستند ، البته باید زمینه های کاری خود را به درستی بشناسیم ، گاهی اوقات می شود که ما باید در شاخه های مختلف شغل خود فعالیت بکنیم ، مثلا سایت آمازون در شروع کار طراحی سایت فروشگاهی انجام داد که برای فروش آنلاین کتاب باشد ، اما بعد از مدتی با توجه به نیاز بازار و گسترده بودن فعالیت فروشگاه های اینترنتی توانسته در هر زمینه ای کسب و کار خود را گسترش دهد ، این روند با توجه به بهینه سازی سایت که انجام شده بود و برند سازی که انجام شده بود برای فروشگاه اینترنتی آمازون توانسته یکی از بهترین کسب و کار های دنیا امروز شوند .
حالا ما باید در مورد تبلیغات روند مثبتی داشته باشیم و نکاتی را مورد توجه قرار دهیم که می خواهیم به چه صورت فعالیت تبلیغاتی خود را انجام دهیم .
یک شرکتی را تصور کنید با ارائه پکیج های تبلیغاتی و پنل تبلیغاتی که در استان البرز فعالیت می کند ، زمینه فعالیت این شرکت ارائه پنل تبلیغاتی و تابلوهای تبلیغاتی می باشد . این شرکت هیچگاه تبلیغات خود را در استان تهران یا خراسان انجام نمی دهد ، پس باید توجه داشته باشد که کلیه فعالیت های تبلیغاتی خود را در استان البرز ارائه دهد ، باید طوری باشد که این روند تبلیغاتی که انجام می دهد این شرکت را باید در محل فعالیت خود محبوب و معرفی کند . خب باید چه کارهایی برای این روند انجام دهد که در ادامه به این مسئله نیز می پردازیم .
همانطور که گفته شد ما باید کسب و کار خود را در محل فعالیت خود توسعه دهیم ، خوب برای این روند باید بدانیم که حتی تبلیغات شهرری ما در حوزه فعالیت ما باشد ، گوگل جدیداً امکان جدید را برای جستجو های خود ارائه داده است و آن هم این است که جستجو ها را محدود به منطقه کاربر می کند ، ما می توانیم از این روند برای استراتژی بهینه سازی سایت به صورت بومی انجام دهیم تا کسانی که در استان البرز در کلمات پنل تبلیغاتی ، بیلبورد تبلیغاتی و تبلیغات جستجو می شوند به ساتی شما هدایت شوند ، مطمناً شرکت آترون وب می تواند در سرچ بومی استراتژی خوبی داشته باشد برای کسب و کار شما پس باید هوشمندانه انتخاب کنید .
اینکه مردم چه چیزی می خواهند و چه چیزی را خریداری می کنند باید مورد بررسی قرار بگیرد ، ما باید بدانیم که مردمی که ما می خواهیم پروسه فروش را برای آنها انجام دهیم چه مردمانی هستند تا بتوانیم درست ارتباط برقرار کنیم .
فکر کنم با مطالعه مطالب بالا توانسته باشیم متوجه شویم که می خواهیم برند سازی کنیم یا فروش خود را افزایش دهیم البته در آینده بیشتر دربار مطالب بالا صحبت خواهیم کرد اما فعلا به همین مقدار توضیحات اکتفا می کنیم .
شاید در جستجو منطقه ای در مورد روند اهمیت بهینه سازی توضیح داده باشیم اما بازاریابی اینترنتی به همین جا ختم نمی شود ، بازاریابی اینترنتی معقوله بزرگی است که در یک مقاله نمی گنجد ، اما فکر می کنم اشاره کردن به آن خالی از لطف نباشد .
یک فروشگاه اینترنتی را تصور کنید که طراحی سایت انجام میدهد ، این مشتریان از حضور این وب سایت هیچ اطلاعی ندارد ، پس باید کاربران را به سایت خود هدایت کند تا موفق باشد ، البته این روند فقط مختص به فروشگاه های اینترنتی نمی شود . این فروشگاه باید حضور خوبی در موتورهای جستجوگر داشته باشد ، شبکه های اجتماعی ، ایمیل مارکتینگ و… داشته باشد تا بتواند روند کار فروشگاه خود را افزایش دهد . در آینده در مورد بازاریابی اینترنتی بیشتر توضیح خواهیم داد .
ما دنبال فروش همیشگی هستیم ، به همین خاطر باید بین مردم اعتماد سازی کنیم . محصولی که مردم به آن اعتماد نداشته باشند خیلی زود از بین خواهد رفت چرا چون مردم دوست دارند جنسی را خریداری کنند که به کیفیت آن ایمان دارند . مثلا خود من بیشتر وسایلی که نیاز دارم را از دیجی کالا خرید می کنم چون این وب سایت به من نشان داده که می توانم به آن اعتماد کنم به همین خاطر وقتی محصولی را می خواهم خریداری کنم اول بررسی می کنم ببینم این فروشگاه اینترنتی ارائه می دهد یا خیر پس وقتی ما اعتماد سازی را بین مردم انجام دهیم خیلی راحت می توانیم تبلیغاتی داشته باشیم بدون هزینه پس این مسئله را در روند فروش و تبلیغات خود در نظر داشته باشیم که بتوانیم کاری کنیم که مردم به ما اعتماد کنند .
ببیند در همه موارد باید توجه کنیم که تبلیغات زیاد باعث فروش بالا نمیشود ، وقتی ما هزینه زیادی را برای تبلیغات انجام دهیم اما هوشمندانه نباشد مطمن باشید که تاثیر برای ما نخواهد داشت پس باید خوب فکر کنیم و درست عمل کنیم ، فروشگاه 5040 هزینه زیادی را برای تبلیغات تلویزیونی انجام داد اما به نظر من چون هیچ سیاستی پشت این تبلیغات نداشت نتوانست جایگاه مناسبی در این زمینه به دست بیاورد . پس یاد بگیریم هوشمندانه تبلیغ کنیم .