موتور جستجوگر ایرانی یوز
موتور جستجوگر ایرانی یوز
سپتامبر 11, 2015
نمایش همه
طراحی پرتال

طراحی پرتال

طراحی پرتال نیازی است که در دنیا امروز حس می شود ، خیلی ها شاید تعاریف درستی درباره یک پرتال نداشته باشند ، که می تواند چه فرایندی را برای شما انجام دهد ، ما امروز سعی می کنیم امروز به شما توضیح دهیم که چرا طراحی پرتال باید انجام دهیم !!!

پرتال جیست ؟

پرتال به سیستمی با عملکرد خاص گفته می شود ، سیستمی که تحت عنوان یک برنامه نویسی گسترده فرایندی را برای ارتباط بهتر کاربران با سازمان یا ارگان را می دهد . یک سازمان با طراحی پرتال می تواند تمامی کارهایی که با دست انجام میشد یا فرایند تکراری و پرخطایی را داشت بدون خطا انجام دهد .

تفاوت وب سایت و پرتال

مطمن این سوال برای شما هم پیش آمده است که تفاوت بین طراحی سایت و طراحی پرتال وجود دارد ؟ خب در جواب باید گفت که یک شرکت با طراحی وب سایت رابط کاربری برای اطلاع رسانی و ارائه خدمات ایجاد می کند ، خدماتی همچون معرفی شرکت ، عموماً وب سایت پاسخگو تمام نیاز ها نیست چون بیشتر وظیفه یک سایت مفید معرفی و یا اطلاع رسانی می باشد اما گاهی پیش می آید شما خدماتی بیش از اطلاع رسانی یا معرفی دارید ، مثلا نیاز دارید که در یک آموزشگاه دانشجویان وارد وب سایت شده و کلاس مورد نظر را انتخاب کنند و یا استاد نمره های خود را داخل سایت وارد کند در اینجا یک طراحی سایت شرکتی پاسخگو کار شما نیست بلکه باید یک پرتال سازمانی طراحی شود تا نیاز آموزشگاه برطرف شود .

طراجی پرتال مشتریان

طراجی پرتال مشتریان

آیا پرتال به بهینه سازی نیاز دارد ؟

به این مسئله باید از این زاویه نگاه کرد که یک پرتال با چه هدفی طراحی شده است ، ببینید در جایی ما طراحی پرتال را انجام میدهیم تا یک دانشگاه خدمات به دانشجویان و اساتید دهد ، در اینجا بهینه سازی مطمن نیاز نمیشود ، چون وظیفه پرتال طراحی شده مشخص است و به ارائه خدمات می پردازد ، اما در جایی شما طراحی پرتال انجام داده اید برای سایت املاک و یا سایت نیازمندی ها مطمن در اینجا شما نیاز به بهینه سازی سایت خواهید داشت که در کلمات مناسب در رتبه های بالا قرار بگیرید .

چه زمان نیاز به طراحی پرتال داریم ؟

نیاز شما باید به طور کامل بررسی بشود ، گاهاً پیش آمده در مشاوره هایی که در آترون وب می دهیم از ما می پرسند که آیا طراحی پرتال واقعا نیاز دارند ؟ نیاز به داشتن پرتال زمانی به وجود می آید که شما بخواهید خدمات خاصی را ارائه دهید ، شما مشاوره املاک را در نظر بگیرید که می خواهد فایل هایی که در اختیار دارد را به مشتریان خود راحت تر ارائه دهد این کار باعث می شود که مشتریان به جای تماس گرفتن با وارد شدن به سایت به نتیجه مورد نظر خود برسند و نیاز شما با طراحی پرتال املاک برطرف شود و یا شما نیاز دارید که به کاربران خود پشتیبانی ارائه دهید که از CRM استفاده می کنید که به نحوی پرتال می باشد ، به نظر بنده هر خدماتی که از چارچوب طراحی سایت خارج شود نیازمند یک پرتال برای کم کردن نیروی انسانی و کارهای تکراری است .

آینده نگری در طراحی پرتال

در طراحی پرتال باید به این نکته توجه کنید یک نیاز سازمان شاید امروز فقط ثبت نام باشد اما رویکردی که در پیاده سازی پروژه باید در نظر داشت توسعه این سیستم باید باشد ، چرا که بزرگ شدن یک سازمان با نیازهای نیز بزرگتر می شود و باید هسته پرتال طوری طراحی شود که قابل توسعه باشد تا به مشکل جدی در این مورد برنخورید .

توجه داشته باشید که طراحی پرتال و طراحی سایت نیازمند یک علم بالایی می باشد تا بتواند تمامی نیازهای شما را برطرف کند تا در آینده به مشکل برنخورید چون کوچکترین اشتباه در طراحی پرتال می تواند خسارات جبران ناپذیری داشته باشد .

× پشتیبانی واتساپ !