آموزش فتوشاپ
آموزش فتوشاپ (28) استفاده از وصله ی محتوا آگاه(Patch content-aware)
دسامبر 17, 2017
آموزش فتوشاپ
آموزش فتوشاپ (30) ذخیره ی تصویر برای چاپ چهار رنگ
دسامبر 17, 2017

آخرین کاری که شاید بخواهید انجام دهید زمانی که یک تصویر را رتوش می کنید ، استفاده از فیلتر Unsharp Mask است. فیلتر Unsharp Mask، کنتراست جزییات لبه را تنظیم می کند و خطای دیدی به وجود می آورد که گویی تصویر بیشتر فوکوس شده است یا متمرکزتر است.

1-این فیلتر را از مسیر Filter > Sharpen > Unsharp Mask انتخاب کنید.

2-در کادر محاوره ای Unsharp Mask، مطمئن شوید گزینه ی Preview انتخاب شده است، به این منظور که بتوانید تاثیر تنظیماتی که اعمال می کنید در پنجره ی تصویر ببینید.
می توانید در پنجره preview در کادر محاوره ای تصویر را بکشید(Drag)  تا  قسمت های دیگری از تصویر را ببینید، یا از دکمه های  + یا –  در زیر تصویر کوچک برای بزرگنمایی یا کوچک نمایی استفاده کنید.

88

3- نوار کشویی (اسلایدر) را تا مرز 70% بکشید تا تصویر تیز (sharpen) شود.

4-نوار کشویی Radius را بکشید تا تعداد پیکسل های اطراف لبه که روی تیز بودن تاثیر می گذارد را تعیین کنید. هرچه وضوح (رزولوشن) تصویر بیشتر باشد، Radius باید روی مقدار بیشتری تنظیم شود.(ما از مقدار پیش فرض 1.0 pixel استفاده کردیم)

5-(اختیاری) نوار کشویی Threshold را تنظیم کنید. این کار تعیین می کند که چقدر پیکسل های تیز شده متفاوت از محدوده ی مجاور قبل از انکه به عنوان پیکسل های لبه  در نظر گرفته شوند و بعد از آن به وسیله ی فیلتر Unsharp Mask تیز شوند، باشد.  Threshold با مقدار پیش فرض 0 تمام پیکسل های تصویر را تیز می کند. مقدار متفاوتی را انتخاب کنید، مثل 2 یا 3.

6-هر زمان که از نتیجه راضی بودید OK را کلیک کنید تا فیلتر Unsharp Mask اعمال شود.

7-فایل را از مسیر File > Save ذخیره کنید.

پیشنهاد: زمانی که از تنظیمات متفاوتی استفاده می کنید، گزینه ی Preview را روشن(on)  و خاموش(off)  کنید تا ببینید که چگونه تغییرات شما بر روی تصویر اثر می گذارد. یا می توانید بر روی پنجره ی preview (پیش نمایش) در کادر محاوره ای کلیک کنید و دکمه ی موس را نگه دارید تا بطور موقت فیلتر را در پنجره ی پیش نمایش روشن و خاموش کنید. اگر تصویر شما بزرگ باشد، استفاده از پنجره ی پیش نمایش موثرتر است زیرا تنها قسمت کوچکی از تصویر رسم مجدد می شود.

89

در مورد اعمال پوشش  unsharp یا unsharp masking

اعمال پوشش unsharp، یا USM، یک تکنیک ترکیب فیلم است که برای شارپ (تیز) کردن لبه های تصویر استفاده می شود. فیلتر Unsharp Mask  ماتی  تصویر را که در هنگام عکاسی، اسکن، نمونه گیری مجدد، یا چاپ(پرینت)  به وجود آمده است را تصحیح می کند. برای عکس هایی که برای چاپ یا نمایش آن لاین استفاده می شوند، کاربرد دارد.

Unsharp Mask پیکسل هایی که متفاوت از پیکسل های مجاور کادری که تنظیم کردید را تعیین می کند و کنتراست پیکسل ها را طبق مقداری که مشخص کرده اید افزایش می دهد. علاوه بر این، می توانید شعاع ناحیه ای که پیکسل ها در آن با هم مقایسه می شوند را تنظیم کند.

تاثیرات فیلتر Unsharp Mask در صفحه نمایش بسیار مشخص تر از تاثیر آن در خروجی با وضوح بالا است. اگر کار نهایی چاپ است، آزمایش کنید تا تعیین شود کدام یک از تنظیمات روی تصویر شما بهتر کار می کند.

 

× پشتیبانی واتساپ !