آموزش فتوشاپ (21) وضوح (resolution) و اندازه ی تصویر
دسامبر 13, 2017
آموزش فتوشاپ (23) صاف کردن(straightening) و برش (cropping) تصویر
دسامبر 13, 2017

شروع کار

در این درس، یک تصویر اسکن شده را برای قرار دادن در یک لایه از Adobe InDesign برای مجله ی خیالی،آماده می کنید. اندازه ی تصویر نهایی در لایه ی چاپی (print layout)، مقدار 3.5×2.5 اینچ خواهد بود.

این درس را با مقایسه ی اسکن اولیه با تصویر پایانی ، شروع کنید.

1/ادوبی بریج (Adobe Bridge) را از مسیر Start > All Programs > Adobe Bridge CS6 (ویندوز) باز کنید یا بر روی Adobe Bridge CS6 در پوشه ی Applications ، دوبار کلیک کنید(مکینتاش.)

2/ در پانل Favorites در بالا گوشه ی سمت چپ بریج، بر روی پوشه ی Lessons کلیک کنید. سپس در پانل محتوا بر روی پوشه ی Lesson02 دوبار کلیک کنید تا محتویات آن را ببینید.

66

3/فایل 02Start.jpg را با 02End.psd مقایسه کنید. برای بزرگ کردن تصویر کوچک در پانل محتوا، اسلایدر تصویر کوچک در پایین پنجره ی بریج را به سمت راست بکشید.

در فایل 02Start.jpg ، دقت کنید که تصویر کج است، رنگ ها نسبتا تیره هستند، و تصویر یک قالب قرمز دارد. ابعاد نیز بیشتر از مقدار مورد نیاز برای مجله است. در این درس همه ی این مشکلات را رفع خواهید کرد، و حتی رنگ کلاه دختر را تغییر می دهید. با پرداختن به رنگ و سایه روشن تصویر شروع می کنیم.

4/تصویر کوچک 02Start.jpg را انتخاب ، و از مسیر File > Open In Camera Raw عمل کنید. تصویر در کمرا راء (Camera Raw) باز می شود. وقتی تغییرات را در تصویر در Camera Raw اعمال کردید آن ها را بر روی یک فایل مجزا که با فایل اصلی در ارتباط است ذخیره کنید. وقتی در Camera Raw کار می کنید هر زمان که خواستید می توانید به فایل اولیه رجوع کنید.

 

تعدیل و تنظیم رنگ در Camera raw

کار را با حذف قالب رنگ (color cast) و تنظیم رنگ و سایه روشن(tone) تصویر شروع کنید.

67

1- ابزار تراز رنگ سفید(White Balance tool) ،52 در بالای کادر محاوره ای Camera Raw، را انتخاب کنید.

تنظیم تراز رنگ سفید، تمام رنگ های تصویر را تغییر می دهد. برای تنظیم درست تراز سفید، منطقه ای از تصویر که باید سفید یا خاکستری باشد را انتخاب کنید.

2- بر روی یک ناحیه سفید از نقاشی دیواری(graffiti) کلیک کنید. سایه روشن رنگ تصویر به طور چشمگیری تغییر می کند.

 

68

-3 بر روی کفش سفید دختر بچه کلیک کنید. سایه روشن رنگ دوباره تغییر می کند.

در بعضی از تصاویر، تنظیم تراز سفید برای حذف قالب رنگ و تصحیح سایه روشن تصویر کافی است. انتخاب تراز سفید برای شروع مناسب است. شما از تنظیمات پانل اصلی(Basic panel) برای بهتر کردن سایه روشن استفاده خواهید کرد.

-4 در پانل اصلی، نوار کشویی Temperature را تا عدد  53- و نوار کشویی (اسلایدر) Tint را تا عدد 54- حرکت دهید.

-5در انتخاب بعدی در پانل اصلی، نوار کشویی موارد زیر را تا مقادیر گفته شده حرکت دهید:

• Exposure: -50

• Contrast: +23

• Blacks: 18

-6در پایین قسمت پانل اصلی، نوار کشویی موارد زیر را تا مقادیر گفته شده حرکت دهید:

• Clarity: +12

• Vibrance: +25

• Saturation: +5

7- Preview در بالای پنجره ی برنامه ی Camera Raw را از حالت انتخاب خارج کنید تا بتوانید تصویر تغییر داده شده را با تصویر اولیه مقایسه کنید. دوباره Preview را انتخاب کنید تا ببینید چگونه تغییرات روی آن اثر می گذارند.

69

تصویر برای انتقال به فتوشاپ و ادامه ی رتوش آن اماده است.

8- بر روی Open Image در پایین پنجره ی برنامه ی Camera Raw کلیک کنید تا تصویر در فتوشاپ باز شود.

9- در فتوشاپ از مسیر File > Save As عمل کنید، و اسم فایل را به 02Working.psd تغییر دهید، و بر روی Save کلیک کنید تا در پوشه ی Lesson02 ذخیره شود.

به یاد داشته باشید، زمانی که تغییرات دایمی بر روی فایل به وجود می اورید، عاقلانه است که بر روی کپی آن کار کنید تا فایل اصلی. زیرا زمانی که اشتباه بزرگی پیش می آید حداقل می توانید بر روی کپی جدیدی از فایل اصلی کار کنید.

 

× پشتیبانی واتساپ !